Freebie

Download hier ons gratis e-book over hoe jij jouw eigen succes kunt definieren!

3 essentiële en effectieve tips om LinkedIn in te zetten voor jouw bedrijf

Wil jij voor jouw bedrijf meer gebruik gaan maken van social kanalen, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Als het aan Anne Hospers van Camp Bluff lag, zou je moeten inzetten op LinkedIn. De magie van LinkedIn had Anne al snel in haar ban en dankzij het platform heeft ze al een hoop nieuwe kansen, connecties, opdrachten en vriendschappen opgedaan. Nu zet Anne haar LinkedIn-skills in tijdens haar eigen LinkedIn Power Course over personal branding en netwerken. Vandaag deelt zij 3 waardevolle tips met ons voor het inzetten van LinkedIn voor jouw bedrijf.

1. Deel jouw proces, niet alleen het resultaat

“Vanaf het moment dat ik LinkedIn ging gebruiken, heb ik er mijn hele proces tot het worden van een business coach en alle carrière-avonturen die ik in de tussentijd heb meegemaakt laten zien,” stelt Anne. “Als niemand weet wat jij wilt en wat jij kan, kunnen ze je ook niet verder helpen. Door jezelf te laten zien creëer je als het ware een katalysator voor een mooier leven. Heb je nog weinig eigen werk wat je kan delen? Deel dan bijvoorbeeld de boeken en citaten die je inspireren, want dat geeft mensen een beeld waar je naartoe wil groeien.”

2. Maak oprecht contact

“Het belangrijkste bij iedere connectie – of dat nu een zakelijke connectie is of niet – is oprechtheid”, aldus Anne. “Daarom is een van mijn belangrijke tips: wanneer je een connectieverzoek stuurt, stuur dan altijd een berichtje mee. Door het berichtje geef je namelijk aanleiding tot een gesprek en daarmee een oprechte connectie. Die oprechtheid valt weg als je een standaard copy-paste berichtje ontvangt of wanneer iemand je direct iets probeert te verkopen. Netwerken is eigenlijk hetzelfde als daten: je gaat iemand ook niet ten huwelijk vragen op de eerste date. Het gaat om geven en nemen, relaties werken niet als iemand alleen maar heel veel wil nemen.’

3. Laat je perfectionisme los

We willen allemaal alleen maar perfecte content delen, maar vaak zit de waarde hem in de juiste combinatie van perfect en écht. “Ik ging daar zo’n 5 jaar geleden zelf de mist mee in omdat ik geen foto’s van mezelf durfde te delen”, vertelt Anne. “Vrij snel daarna heb ik geïnvesteerd in professionele foto’s – die hoeven niet gelijk 600 euro te kosten, als ze maar van goede kwaliteit zijn, je er leuk op staat en ze weergeven wie je bent en waar je voor staat. Daarnaast denk ik dat het belangrijk is dat je je missie zó sterk voelt, dat je je ego aan de kant kan zetten. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn, als het maar bijdraagt aan jouw (hogere) doel!”

Benieuwd naar Anne’s ondernemersverhaal, haar cursus en de reden waarom zij zwicht bij LinkedIn? Je leest het volledige artikel in The Glow-Getter Magazine #4. Vergeet je Anne ook niet te volgen op Instagram en haar website te bekijken?

Reader Interactions

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

↑ Top of Page