Freebie

Download hier ons gratis e-book over hoe jij jouw eigen succes kunt definieren!

Waarom jij echt moet mediteren om jouw business een boost te geven

De laatste tijd neemt mediteren in populariteit toe. Maar waarom zou je het doen? En wat kan het betekenen voor jouw bedrijf? In deze blog vind je tips en hoe jij makkelijk kan starten met mediteren om jouw business een boost te geven, inclusief twee meditatieoefeningen.

Wat is mediteren?

Samengevat is mediteren een concentratieoefening. Het is een tool om jouw gedachtestroom gemakkelijker te filteren. Het resultaat? Dat jij nog sterker in jouw kracht staat, wat direct een positieve invloed heeft op jouw zakelijke succes. Nee, je hoeft echt niet uren te mediteren om dat te bereiken. Met een paar minuten in de week ben je er al! 

Dit is wat mediteren je brengt:

  • Je concentratieniveau wordt beter waardoor je efficiënter werkt: je handelt vanuit rust in plaats vanuit gejaagdheid. 
  • Je ervaart minder stress, wat jouw immuunsysteem een boost geeft.
  • Je wordt minder snel gefrustreerd en kan je boosheid sneller loslaten.
  • Je gaat gedachten herkennen, waardoor je bewuster keuzes maakt.

Gewoon doen

Een van de meest gestelde vragen als het gaat om mediteren is “hoe moet ik beginnen?”. Mediteren is simpelweg een kwestie van doen. De kracht zit hem in herhaling; de discipline om het te doen. Sinds 2019 mediteer ik dagelijks iedere ochtend 10 minuten. En dat is vaste prik. Tussendoor mediteer ik tijdens mijn yogalessen of tijdens een wandeling door de bossen of op het strand. 

Wanneer je start met mediteren, begin dan realistisch met bijvoorbeeld één keer per week5 minuten in de ochtend of de avond. Bouw het aantal minuten en keren vervolgens per week geleidelijk uit. Je voelt zelf aan wanneer er ruimte is om uit te bouwen. 

Het doel is niet om zo snel mogelijk zeven dagen per week uren achter elkaar te mediteren, maar om de routine te krijgen het blijvend te doen. Zodat het net zoiets vanzelfsprekends wordt als je tanden poetsen. 

Altijd goed

Wil je wel beginnen, maar ben je bang dat je het niet goed doet? Het grote voordeel bij mediteren is dat het nooit fout kan gaan en altijd bijdraagt. Een echte win-win situatie dus! En dat geldt ook voor de lichaamshouding die je erbij aanneemt. Dat kan in kleermakerszit zijn, of gewoon zittend op een stoel, of relaxed op de bank. Je kan zelfs liggend mediteren. Kortom, er zijn veel keuzes. Ja, dat kan soms verwarrend zijn. Het beste advies dat ik je kan geven: let niet te veel op anderen, maar kies een houding uit die voor JOU werkt op het moment dat je mediteert. Mediteren gaat tenslotte om jou.

Aan de slag

Om je op weg te helpen vind je hieronder twee korte meditatieoefeningen:

Meditation Busy Mind | duur 5 minuten

Beschrijving: Wist je dat we gemiddeld tussen de 40.000 tot 60.000 gedachten per dag hebben? Omgerekend komt dat op 55 gedachten per minuut. Een hele boel dus! Op die momenten dat het voelt alsof je hoofd overstroomt, is dit een fijne meditatie om meer rust te vinden en het overzicht terug te krijgen. Link video: https://vimeo.com/389019944

Meditation Time To Relax | duur 5 minuten

Beschrijving: Wanneer we stress ervaren, verandert de ademhaling direct. We gaan hoger ademen naar de borst. Des te langer een borstademhaling duurt, des te langer het gevoel van stress blijft. De meest natuurlijke manier van ademhalen is richting de buik, dit stelt het lichaam in staat zo optimaal mogelijk te functioneren. Deze meditatie laat je een buikademhaling ervaren, wat zorgt voor een ontspannen gevoel.  Link video: https://vimeo.com/414407786

Esther Schippers is sinds 2011 zelfstandig ondernemer en ervan overtuigd dat alles wat je aandacht geeft groeit. Esther heeft twee bedrijven: met  OnlineFitCompany richt zij zich op de zakelijke markt en ontwerpt en bouwt online vitaliteitsplatformen voor bedrijven. Met 100%YOGA richt zij zich op de particuliere markt en introduceerde in 2018 als eerste live online yoga in Europa.

Reader Interactions

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

↑ Top of Page